top of page

Binnenkort - Schrijf je nu alvast in!

|

Rotterdam

Cursus Werknemersvaardigheden

In deze cursus Werknemersvaardigheden leert de cursist de basishouding en basisvaardigheden die nodig zijn in een werksituatie. Door deze cursus wordt de kans groter dat de cursist een baan zal vinden en zal behouden.

Cursus Werknemersvaardigheden
Cursus Werknemersvaardigheden

Time & Location

Binnenkort - Schrijf je nu alvast in!

Rotterdam, Hofplein 20

About the Event

Tijdens de cursus Werknemersvaardigheden van WRKZONE leer je de basishouding en basisvaardigheden die nodig zijn in een werksituatie. Door de cursus Werknemersvaardigheden worden de zelfstandigheid en het zelfvertrouwen van de cursist vergroot. De benodigde vaardigheden wordt de cursist o.a. aangeleerd via rollenspelen waarbij positieve bekrachtiging een belangrijke rol heeft. Er kan gebruik worden gemaakt van videoapparatuur om inzicht te krijgen in de eigen sterke punten en aandachtspunten. De cursus Werknemersvaardigheden is een logisch vervolg op de sollicitatietraining voor cursisten die meer handvatten nodig lijken te hebben om zich in externe werkomstandigheden beter staande te houden op het gebied van assertiviteit, sociale vaardigheden in het algemeen en kennis. Door deze cursus wordt de kans groter dat de client/cursist een baan zal vinden en zal behouden.

Doelgroep 

De cursus is speciaal bedoeld voor mensen die bijvoorbeeld door de gemeente, het UWV een reïntegratiebureau, of voor mensen die ondersteuning nodig hebben voor een reguliere baan. Die ondersteuning kan nodig zijn door gevoeligheid voor stress, door burn out, door hsp, of andere redenen.

Doelen cursus Werknemersvaardigheden

Enkele leerdoelen van de cursus zijn: 

● De cursist heeft basiskennis van de rechten en plichten van de werknemer;

● De cursist kent de regels m.b.t. vakantie en (ziekte)verzuim;

● De cursist kan vertellen welk gedrag en welke vaardigheden horen bij een goede werkhouding voor een werknemer;

● De cursist kan vertellen waar zijn/haar aandachtspunten liggen op het gebied van werkhouding;

● De cursist kan op een adequate manier iets bespreken;

● De cursist kan op een goede manier omgaan met kritiek; 

● De cursist kan op een goede manier aangeven aan (bege)leiding als er iets niet goed gaat;

● De cursist is assertief naar collega’s en leidinggevende.

Activeren van deelnemers

● Effectief leren communiceren (verbaal, non-verbaal);

● Doorzettingsvermogen creëren;

● Individueel vs. groep (wat het inhoudt om samen iets te bereiken en om wat voor elkaar over te hebben);

● Mentale weerbaarheid verhogen;

● Waar mogelijk verbanden leggen tussen spelregels en kansen op de arbeidsmarkt;

● Het leren maken van een C.V. en een sollicitatiebrief;

● Simuleren en ervaren van een sollicitatiegesprek;

● Digitaal vaardig(er) maken.

Share This Event

Anchor 1
bottom of page